Oblíbené

20 oblíbených alb 43 oblíbenců

tenjemuj
Jaro v plném proudu a tak vyrážím do hor - mých oblíbených. Jako kluk jsem sem jezdíval na dětské tábory a našlapal tu nemálo kilometrů. Pak jsem vyrostl a přestal sem jezdit i kvůli imisím, jež byly následkem zprovoznění tepelné elektrárny v sousedním Polsku. Chtěl jsem si Jizerky uchovat v paměti tak, jak je má dětská dušička pamatovala. Nic netrvá věčně. Klima se částečně zlepšilo (na chvilku) a příroda i člověk se s tím důstojně popral. A tak jsem se tam vrátil, ale ty mé Jizerky skryté v dušičce už nenacházím. Změnila se krajina, změnila se hustota osídlení, ale hlavně se změnili lidé. Bohužel k horšímu. Opravdu mi chybí upřímnost, tolerance a hlavně úcta k přírodě... A tak jsem se vrátil navštívit místa, která jsou spjaty s mým životem v dětských táberech (záměrně nepíšu pionýrský, protože toto byl tábor eRÓHá, ale velký rozdíl mezi nimi nebyl). Vždy nám minimálně polovinu tábora propršelo (Jizerky takové byly) a tak mi nevadilo, že sice neprší, ale bylo pod mrakem a mlžno. Nakonec jsem se dočkal i slunce, a paradoxně v místech okolo Josefodolské přehradní nádrže, která za mých mladých let ještě neexistovala
  • 24.4.2019
tenjemuj
Sobotní výlet o Velikonocích jsem natrasoval do Českého Středohoří. Je to podobná trasa, kterou jsme šli kdysi s partou. Parta se však rozpadla a jako celek nefunguje. Výstup na Lovoš z Lovosic, Oparno i s údolím a nakonec po břehu Labe zpět do Lovosic jen s letmým průchodem města. Bylo nádherné slunečné počasí, bohužel s velmi špatnými dohledy
  • 20.4.2019
tenjemuj
Chtěl jsem si dát trochu do těla, a kde jinde než ve skalách. V Českém Ráji jsem již delší dobu nebyl a tak byla volba snadná. Projít se zelenavší přírodou po starých známých místech a navíc zase prolézt skály na Vepřsku. Sluneční pohoda...
tenjemuj
Sólovýlet na Seč. Již jednou jsem měl naplánovanou túru na obejití Seče, ale tenkrát nás zastavila bouřka a déšť, a tak jsme se Z Ohebu vrátili a odjeli zpět domů. Tentokrát bylo počasí vlídné. I slunce se ukazovalo a šmajd byl příjemný. Zajímavostí je, že celé okolí vodní nádrže Seč je prošpikováno chatovými oblastmi, rekreace tu jen kvete, na trase je mnoho hospod a kiosků, ale nečekejte, že si takhle v dubnu dáte někde osvěžení. Leda tak si vzít plavky a osvěžit se ve vodě
tenjemuj
Tentokrát jsem se zatoulal do Benešovské pahorkatiny středního Povltaví. Cílů jsem měl víc než dost. Začal jsem v Radíči u zdejšího zámečku na břehu Mastníku. Podle něho jsem pak došel ke zřícenině Kozí hřbet a posléze do míst, kde Vltava a Mastník díky vzedmutí Slapskou přehradou vytváří poloostrov, ostrožnu. A i ten je zajímavý další zříceninou, nebo spíš ostatky, Ostromeč a taky vyhlídkou opata Zavorala na údolí Vltavy. Kolem údolí Musíku, kde mne čeká pěkný sestup, ale vzápětí stejný výstup, se dostávám k Albertovým skalám a jejich vyhlídkám. Já jsem z nedostatku času absolvoval již jen dvě horní a na ostatní, které jsou na stezce ve svazích skal jsem již nešel (schovávám je pro Hanku).. Pak už jen kráčím silničkami zpět do Radíče k zámku, kde mám auto
coloraaa
Stabilní, skládací konstrukce, jednoduchý na sestavení a vynikající výkon. Přesně do něj pasuje vojenský ešus, který konstrukci ještě více zpevní a tím že nestojí na horní hraně je ještě více stabilní. Vařič spálí cokoliv, šišky, kůru, klacíky prostě vše co je 2m okolo. Dál nejdu. Po vyhoření zbyde jen hromádka popela, který zalijeme hrnkem vody a je uklizeno. Žádné vypálené koláče v trávě. Po odchodu nikdo nepozná že jsme tu dělali oheň. Vhodný pro rybáře, trempy, turisty, prostě pro všechny, kteří se pohybují v přírodě a nechtějí po sobě zanechat stopy.
I na Facebooku.
  • jaro 2016
  • 1 083 zobrazení
igor-74
přírodní rezervace " naturschutzgebiet bastei" byla vyhlášena v roce 1938 a je tak nejstarší v sasku. nalézá se zde nejstarší turistická stavba v celé evropě - kamenný most, který je vklíněn mezi skály a nabízí krásné výhledy do skalního města pod ním. v okolí je velká spousta skalních vyhlídek na řeku labe a stolové hory s dominantním liliensteinem... http://igor-74.rajce.idnes.cz/vylet_na_bastei-zima_15
suof
LETOS JSEM POPRVÉ VYRAZIL NA 3 ROČ. MEMORIÁLU ŽOLÍKA A LUCKY I S MANŽELKOU. NAPOSLEDY ZDE ŠLA JEŠTĚ, KDYŽ NAŠE STARÁ GARDA ŠLA S NÁMI. POPRVÉ JSME TAKÉ VYRAZILI K CÍLI, VÁŽANSKÉ KAPLIČCE UŽ RÁNO. MRZLO, TAKŽE SE ŠLO PO PĚKNĚ TVRDÉ SUCHÉ CESTĚ. TOHO JSME VYUŽILI A ZA PRVNÍM KOPCEM TO STŘIHLI ZKRATKOU PŘES POLE. PO CESTĚ ZAČAL PADAT DROBNÝ SNÍH. POZDĚJI PŘEŠEL V BĚŽNÉ VLOČKY. U KAPLIČKY UŽ PĚKNĚ PADAL. ZAVZPOMÍNALI JSME NA DOBY, KDY JSME SEM PODNIKALI NOVOROČNÍ VÝŠLAPY S NAŠIMI DRAHÝMI, ŽOLÍČKEM A LUCINKOU. UDĚLALI SI VZPOMÍNKOVÉ FOTO SE "STAROU GERDOU" I NOVÝM KAMOŠEM BARTEM A VYRAZILI NA ZPÁTEČNÍ CESTU POMALU SE BĚLAJÍCÍ KRAJINOU. DOMŮ JSME DORAZLI PŮL HODINY PO POLEDNI.
2 komentáře
  • 1.1.2016
krusnohoraci
Konečně nastal čas vytoužené dovolené a já si to umím vybrat. :-( Tři dny před mým odjezdem jsem si zablokla krční páteř. Injekce, Mydocalm a Brufen a doporučení lékaře, suché teplo. Což o to, suché teplo by snad u toho moře mohlo být (pokud bude svítit sluníčko), ale co s tou bolestí.
Pilně se tedy dopuju tabletkama dle lékaře, manžel zlehka masíruje krk, do toho chodím do práce. Kruciš přece nejsem mejdlo a tu dovču mám, tak co, zabaleno taky a ono nějak bude. Rozhodování pojedu - nepojedu je třídenní. Zabaleno je a prášky konečně trochu zabírají, tak to zkusím a uvidím, jak to půjde (vlastně pojede). :-) Cílem mé letošní dovolené je Rujána, kterou jsem loni nestihla.
  • červenec 2015
krusnohoraci
Konečně mám 3 dny volno a tak moje první letošní cyklo bude tak trochu duchovní...že bych šla do sebe?
3 komentáře
  • květen 2015
jirka-suchomel
V pražských Bohnicích, pár kroků od hrany skály nad Vltavou, mimo obydlená místa, se nachází starý opuštěný hřbitov psychiatrické léčebny. Místo má velmi zvláštní a tajemnou atmosféru. Je zde pohřbeno více jak 4000 těl. Údajně zde leží i vrah Otýlie Vranské. Dominantou hřbitova je zřícenina kaple-márnice. O hřbitov se snaží starat spolek Tajemná místa v čele s panem Jiřím Vítkem, který zde rovněž pořádá netradiční noční prohlídky.
  • 12.12.2015
krizekpavel
Cyklotrasa na horské silnici z obce Fuchs an der Grossglocknerstrasse, na Edelweissspitze, Fuschentörl, Hochtor, pak až na Kaiser Franz Josefs Höhe...pak zpět stejnou cestou včetně Edelweissspitze. Celková vzdálenost 94 km, nastoupáno 3,574 výškových metrů
  • červen 2015
vlli
3 komentáře
  • květen 2015
igor-74
firma meltzer vyráběla koncem 19. století v okrouhlé u nového boru malované vitráže, kterými byla proslulá v celém rakouskouhersku i za jeho hranicemi. jako nezvyklou reklamu své firmy nechal továrník meltzer postavit 24 m vysokou novogotickou věž, která sloužila jako vzorkovna chrámových oken, která firma vyráběla. výroba vitráží v okrouhlé skončila v roce 1900, v roce 1945 se majitelem stal stát a v 60. letech 20. století novoborský crystalex. dnes je stavba v žalostném stavu a současný majitel splácí pokutu, kterou dostal od odboru památkové péče...
Kategorie: architektura
  • únor 2007 až únor 2014
mbkfish
atbum po stopách českého filmu
  • květen 2008 až prosinec 2013
simicjan
CP3 - check point na 1199km závodu 1000 mil napříč Česko-Slovenskem, resp. Slovensko-Českem (www.1000miles.cz)
  • 17.7.2013
michljiri
DEN ŠESTÝ

VÝCHOZÍ BOD - PASSO FALZAREGO 2105 m.n.m. , výstup na Piccolo Langazuoi 2778 m.n.m., zajímavostí je muzeum pod širým nebem, zbytky zákopů a chodeb v hoře Passo Falzarego z první sv. války. Chodbou v hoře jsme sestoupili řes 1km.
Toto místo bylo za první sv. války frontovým územím a nesou dodnes viditelné stopy tohoto krvavého zápasu. Piccola Lagazuoi 2778 m.n.m. oba obrovské kužele suti na úpatí vrcholu pocházejí od výbuchu, kterými se horští příp. císařští myslivci pokoušeli zničit nepřátelské pozice. Veškeré zákopy byly zrestaurovány. Přechod vrcholu Piccolo lagazuoi je velice působyvý. Vede nejprve po obnovené cestě k vrcholu, potom přímo do hory, částečně úlně tmavou, 1100 m. dlouhou štoou stoupáme strmě dolů k úpatí skály proti skalnímu výstupku Cengia Martini.
  • červen 2012
hedraseber
Už je takmer všetko minuté, zostaly len piesne labutie